Categorieën
Podcast

Leergierigheid: de valkuil van leergierigheid, het breintype van Mark Zuckerberg en hypnose op de werkvloer

Inhoud podcast Invloed Vergroten #12

  • Gierigheid versus delen
  • Inactie
  • Leergierigheid als info verzamelen maar niks delen.
  • Voorbeeld helpdeskmedewerkster
  • ABC, want als je niks deelt laten mensen je met rust. Normaal gesproken is negeren een boete, want aandacht weg, maar voor mensen die hoog scoren op leergierigheid, is negeren een beloning.
  • Daarom nooit ABC-model doen zonder breintypen
  • Extreem delen is de oplossing.
  • Extreem delen is ook delen van tijd en emoties

Breintype Mark Zuckerberg, Analist

  • Bill Gates te onzeker, Mark Zuckerberg waarschijnlijker
  • Artikel uitzoeken
  • Hekel aan interviews geven, media schuw
  • Weigert te delen van informatie over zichzelf. Of zoals hij zelf zegt:  “How much of my personal life should I share?”
  • Dus training, maar dat komt over als aangeleerd trucje 
  • Staat bekend dat hij veel informatie tot zich neemt.

Hypnose op de werkvloer

  • medewerkers meekrijgen met je verhaal
  • Hypnose is mensen overtuigen mee te doen met jouw toneelstuk
  • Binnen organisaties: medewerkers meekrijgen met jouw verhaal
  • Top drie taalpatronen
  • iBevel
  • Vooronderstellingen
  • Oorzaak/gevolg
  • Invloedvergroten.nl waar je het gratis eBook op kan vragen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *